субота, 10 жовтня 2015 р.

План виховної роботи

Грузька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Грузької сільської ради Голованівського району Кіровоградської області
                                                                                  «Погоджено»__________
                                                                                 заступник директора з НВР
                                                                                 Белінська Л.Л.
                                                                                 «01» вересня 2015р.
План
виховної роботи
з учнями 4 класу
Грузької загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
на І-ІІ семестри 2015-2016 н. р.
вчителя початкових класів
Коломійчук Любові Іванівни
                                                           І. Вступ
   У 4 класі Грузької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів за списком
4 учні. З них 3 дівчинки і 1 хлопчик (1 пара двійнят). Всі учні проживають на території села. Всі учні класу були зараховані до 1 класу одночасно.
3 учні відвідували дитячий садок, 1 учениця перебувала вдома.
   В усіх сім’ях батьки приділяють належну увагу вихованню дітей. Для них створено всі потрібні матеріальні умови. Загалом діти доброзичливі, вміють і люблять спілкуватися. Фізично розвинуті всі учні класу крім Куриліної Єлизавети, яка на 2015-2016 н.р. звільнена від уроків фізичної культури за станом здоров’я.
   Протягом навчального року я буду укріплювати колектив класу, велику увагу приділятиму створенню дружньої атмосфери, ввічливості, систематично триматиму зв'язок з батьками, запрошуватиму їх на класні виховні заходи. Сприятиму розвитку особистості кожної дитини. Забезпечуватиму опанування учнями цілісної системи знань про навколишнє середовище. Для зміцнення трудової дисципліни і поведінки учнів постійно акцентуватиму увагу на необхідності виконання Правил для учнів; проводитиму класні та позакласні виховні заходи.
   Працюватиму протягом року над проблемним питанням: «Патріотичне виховання молодших школярів на традиціях українського народу».
   Протягом І і ІІ семестрів 2015-2016 н.р. ставлю такі завдання:
   1. Спрямувати виховну роботу на створення згуртованого і працездатного учнівського колективу, формування культури поведінки на уроках та в позаурочний час, закріплення основ загальнолюдської культури поведінки.
   2. Сприяти тому, щоб зміст і форми колективної творчої діяльності та індивідуального впливу допомагали кожному з учнів знайти себе і реалізувати свої можливості, інтереси.
   3. Працювати над формуванням інтелекту і творчості учнів. Виховувати позитивне ставлення до навчання. Розвивати пізнавальну активність. Вчити культурі розумової праці.
   4. Виховувати загальнолюдські моральні якості: людяність, доброту, чесність, правдивість, ввічливість, повагу до людей.
   5. На основі традицій, звичаїв, обрядів, свят українського народу прилучати учнів до скарбниць української культури. Виховувати любов до Батьківщини, рідного народу.
   6. Виховувати повагу до праці і людей праці. Формувати елементарні трудові навички.
   7. Виховувати творчі здібності, підтримувати ініціативні, організаторські здібності та естетичні нахили в дітей.
   8. Розвивати художні здібності. Сприяти фізичному розвиткові, зміцненню здоров’я. Формувати навички санітарно-гігієнічної культури.
   9. Виховувати любов і бережне ставлення до природи.
   10. Залучати всіх батьків до активної участі в налагодженні різнобічного життя дітей у колективі.
   При виконанні спільної справи учні виявляють зацікавленість, активні всі діти.
ІІ.  Основні напрями діяльності та справи класного колективу
   В своїй роботі використовую такі основні принципи виховання:
- принцип національної спрямованості;
- принцип культуро відповідності;
- принцип цілісності;
- акмеологічний принцип;
- принцип суб’єкт-суб’єктної взаємодії;
- принцип адекватності виховання до психологічних умов розвитку особистості;
- принцип особистісної орієнтації;
- принцип превентивності;
- принцип технологізації.
   У виховній роботі з класним колективом працюю над такими напрямками:
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави (патріотизм, національна свідомість, правосвідомість, політична культура, культура міжетнічних відносин);
- ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
- ціннісне ставлення до природи;
- ціннісне ставлення до мистецтва;
- ціннісне ставлення до праці;
- ціннісне ставлення до себе:
    ціннісне ставлення до свого фізичного «Я»;
    ціннісне ставлення до свого психічного «Я»;
    ціннісне ставлення до свого соціального «Я».

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СУСПІЛЬСТВА І ДЕРЖАВИ виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин.
Патріотизм виявляється в любові до свого народу, повазі до українських звичаїв і обрядів, відчутті своєї належності до України, усвідомленні спільності власної долі з долею Батьківщини, досконалому володінні української мовою. Національна самосвідомість - це особиста ідентифікація із своєю нацією, віра в духовні сили та майбутнє; воля до праці на користь народу; усвідомлення моральних та культурних цінностей, знання історії, звичаїв, обрядів, символіки: система вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, осмисленням відповідальності перед своєю нацією. Розвинена правосвідомість виявляється в усвідомленні особистістю своїх прав, свобод, обов'язків, свідомому ставленні до законів та державної влади. Політична культура - це політична компетентність (наявність знань про типи держав, політичні організації та інституції, принципи, процедури й регламенти суспільної взаємодії, виборчу систему), а також лояльне й водночас вимогливе ставлення громадян до держави, її установ, органів влади, здатність брати активну участь в ухваленні політичних рішень. Культура міжетнічних відносин передбачає поважання дітьми та учнівською молоддю прав людини; сформованість інтересу до представників інших народів; толерантне ставлення до їхніх цінностей, традицій, мови, вірувань; вміння виважено поступатися своїм інтересам на догоду етнічним та релігійним групам заради громадянської злагоди.
Виховні досягнення
Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу:
- почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови;
- приналежності до української нації, відчуття себе громадянином України, шанування державних символів, Конституції України;
- любові до культури свого народу, його традицій, звичаїв і обрядів;
- розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві та безконфліктність їх спілкування, толерантного ставлення до представників інших національностей, шанобливого ставлення до їх культури, релігій, традицій.
Захід (тема)
Дата
Примітка
1
«Конституція України – Основний Закон держави» (розповідь)
Вересень

2
«Без калини нема України» (бесіда)
Жовтень

3
«Державні символи України» (бесіда)
Листопад

4
«З чого починається Батьківщина» (усний журнал)
Грудень

5
«Україно, мій духмяний диво-цвіт, через терни йшла до волі скільки літ!» (бесіда)
Січень

6
«Школа прав дитини» (бесіда)
Лютий

7
«Козацьке життя не кануло в небуття» (вікторина)
Березень

8
«Я – громадянин України і пишаюсь цим» (усний журнал)
Квітень

9
«Ти маєш право» (бесіда)
Травень


                   
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ виявляється у моральній активності особистості, прояві чуйності, чесності, правдивості, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, совісті, терпимості до іншого, миролюбності, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов'язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності прощати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості. Показник моральної вихованості особистості - це єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла, наявність активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції.
Характер ставлення особистості до соціального довкілля змінюється з віком.
У молодшому шкільному віці дитина оволодіває елементарним умінням та навичками підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання та мирного розв'язування конфліктів; здатністю брати до уваги думку товаришів та опонентів; орієнтацією на дорослого як носія суспільних еталонів та морального авторитета.
Виховні досягнення:
Сформованість основ національних та загальнолюдських цінностей:
- уміння та навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання та мирне розв’язування конфліктів,
- здатності враховувати думку інших людей., адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших;
- моральних якостей (чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, щедрості, поваги до особистості).
Захід (тема)
Дата
Примітка
1
«Шануй батька й неньку» (бесіда)
Вересень

2
«Хвала рукам, що пахнуть хлібом» (усний журнал)
Жовтень

3
«Слово не горобець – вилетить не піймаєш» (бесіда)
Листопад

4
«Ти знаєш, що ти людина?» (бесіда)
Грудень

5
«Толерантність – дорога до миру» (бесіда)
Січень

6
«Пам’яті голодомору 1932-1933 років» (розповідь)
Лютий

7
«Цінність і неповторність людського життя» (бесіда)
Березень

8
«Я зичу вам доброго дня» (бесіда)
Квітень

9
«Вихована людина: яка вона?» (диспут)
Травень


  
 ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житії людини, самоцінності природи; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; поводитися компетентно, екологічно безпечній; критичній оцінці споживацько-утилітарного ставлення до природи, яке призводить до порушення природної рівноваги, появи екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохоронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві. Ціннісне ставлення до природи і сформована на його основі екологічна культура є обов'язковою умовою сталого розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників розвитку.
Ставлення вихованців до природи має специфічні вікові особливості. Молодшому шкільному віку властиве непрагматичне ставлення, що ґрунтується на суб'єктифікації, коли природні об'єкти стають "значущими іншими"; посилюються мотиви спілкування з природою.
Виховні досягнення:                          
Сформованість понять та уявлень про довкілля:
- усвідомлення краси природи, як унікального явища та її функцій в житті людини;
- пізнавального інтересу до природи;
- необхідності гармонійного співіснування людини та природи, відповідального ставлення до неї;
- дбайливого ставлення до природи в традиціях українського народу;
- ставлення до рослин та тварин на засадах білетики;
- «Контурна карта виховної еколого-натуралістичної роботи».
Захід (тема)
Дата
Примітка
1
«Чисте довкілля» (усний екологічний журнал)
Вересень

2
«Природа навколо нас» (екологічна гра)
Жовтень

3
«Хто як зимує? Сезонні зміни в житті тварин» (інтелектуальна гра-заняття)
Листопад

4
«Бережіть птахів узимку!» (бесіда)
Грудень

5
«Знай, люби, бережи!» (екологічний турнір знавців природи)
Січень

6
«Собака – друг людини» (бесіда)
Лютий

7
«Ми – діти Галактики» (розповідь)
Березень

8
«Чорнобильська трагедія» (бесіда)
Квітень

9
«Збережемо красу природи» (уявна подорож)
Травень



ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО МИСТЕЦТВА формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.
Естетичне виховання спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектра почуттів - здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва. Важливим є сприймання об'єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція у галузі мистецтва (володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів, адекватне сприйняття художніх творів, творча діяльність в мистецькій сфері), власний погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості.
Використовуючи мистецтво як основний чинник естетичного виховання, педагог враховує вікові особливості школярів: відкритість учнів початкової школи до сприймання художніх творів, їхню емоційну мобільність та готовність з насолодою виконувати творчі завдання;
Виховні досягнення:
Сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті і мистецтві:
- основ про видову специфіку мистецтв, засобів їх виразності ;
- вміння відчувати та розуміти художні образи;
- навичок виконувати творчі завдання;
- „перелік рекомендованих екскурсій до природних та культурних об’єктів включених до списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО”.
Захід (тема)
Дата
Примітка
1
«Вчимося етикету» (бесіда)
Вересень

2
«Таємниці Катерини Білокур» (бесіда)
Жовтень

3
«Український рушник – символ праці та краси» (усний журнал)
Листопад

4
«За народними ремеслами» (гра-мандрівка)
Грудень

5
«Великий добротворець» (розповідь про В.О.Сухомлинського)
Січень

6
«Краса природи в мистецтві» (бесіда)
Лютий

7
«Поетична Україна» (брейн-ринг для учнів
4 класу)
Березень

8
«Таємниця однієї картини» (бесіда)
Квітень

9
«Українська народна іграшка» (уявна подорож)
Травень



ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРАЦІ є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості.
Трудове виховання є системою виховних впливів, мета яких полягає у морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності. Високий рівень її розвитку передбачає оволодіння особистістю загальними основами наукової організації праці, вмінням ставити мету, планувати її досягнення, організовувати своє робоче місце, раціонально розподіляти сили і засоби досягнення бажаного результату, аналізувати процес і наслідки власних трудових зусиль, виконувати необхідні корективи.
Основним завданням молодшої школи є формування в учнів уявлення про важливість праці для суспільства і для кожного з них. Педагог ознайомлює
учнів з різними видами праці, з світом професій та якостями особистості, потрібними сучасному працівникові.
Виховні досягнення:
Сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини:
- уявлення про типи професій;
- вміння і навички самообслуговуючої праці;
- поваги до людини праці;
- почуття відповідальності, вимогливості до себе, охайності, дбайливості, дисциплінованості, старанності, наполегливості.
Захід (тема)
Дата
Примітка
1
«Ледащо не годиться нінащо» (бесіда)
Вересень

2
«Обов’язки в сім’ї та поділ праці» (бесіда)
Жовтень

3
«Ким бути?» (бесіда-гра)
Листопад

4
«Шануймо працю людей!» (усний журнал)
Грудень

5
«Калейдоскоп професій» (сюжетно-рольова гра)
Січень

6
«Чи знаєш ти ціну праці?» (бесіда)
Лютий

7
«Я сьогодні черговий» (бесіда про обов’язки чергового)
Березень

8
«Праця – джерело життя і головна його прикраса» (бесіда)
Квітень

9
«Ціна однієї хвилини» (бесіда)
Травень



ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції.
Ціннісне ставлення до свого фізичного "Я" - це вміння особистості оцінювати свою зовнішність, тілобудову, поставу, розвиток рухових здібностей, фізичну витривалість, високу працездатність, функціональну спроможність, здатність відновлювати силу після фізичного навантаження, вольові риси, статеву належність, гігієнічні навички, корисні звички, стан свого здоров’я та турбуватися про безпеку власної життєдіяльності, здоровий спосіб життя, активний відпочинок.
Ціннісне ставлення до свого психічного "Я" передбачає вихованість у дітей та учнівської молоді культури пізнання власного внутрішнього світу -думок, переживань, станів, намірів, прагнень, цілей, життєвих перспектив, ідеалів, цінностей, ставлень. Важливо навчити зростаючу особистість сприймати себе такою, якою вона є, знати свої позитивні і негативні якості, сприяти формуванню з неї реалістичної Я-концепції, готовності та здатності до самовдосконалення, конструктивної самокритичності.
Ціннісне ставлення, до свого соціального "Я" виявляється у таких ознаках: здатності орієнтуватися та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати; визначенні свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками; вмінні запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей.
Характер ціннісного ставлення особистості до себе істотно змінюється з віком. У молодшому шкільному віці розвивається рефлексія, формується вміння оцінювати себе як предмет змін.
Виховні досягнення:
Сформованість основ духовно-морального та фізичного розвитку особистості:
- усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров’я (фізичного, психічного, соціального, духовного, культурного) кожної людини;
- адаптація до змін навколишнього середовища, пізнання прекрасного у собі, основ самооцінювання, самоконтролю, саморегуляції, самоповаги, почуття гідності, безпеки власної життєдіяльності;
- знання та навички ведення здорового способу життя (дотримання правил гігієни, рухового режиму).
Захід (тема)
Дата
Примітка
1
«Культура поведінки школяра» (бесіда на морально-етичну тему)
Вересень

2
«Шкідливі звички» (бесіда)
Жовтень

3
«Цінність і неповторність людського життя» (бесіда)
Листопад

4
«Чи є навчання роботою?» (дискусія)
Грудень

5
«На кого я хочу бути схожим у житті?» бесіда)
Січень

6
«Козацькі забави» (естафети)
Лютий

7
«Лицарі ввічливості» (змагання з етикету)
Березень

8
«Веселі розваги» (спортивні змагання)
Квітень

9
«Світ твоїх захоплень» (бесіда)
Травень


Оскільки в молодшому віці у дітей домінує образне мислення, то найбільш характерними є такі форми діяльності: ситуаційно-рольова гра, сюжетно-рольова гра, гра-драматизація, інсценування, гра-бесіда, гра-мандрівка, екскурсія, ігрова вправа, колективне творче пано, бесіда, тематичний зошит, ранок, свято, усний журнал, групова справа, оформлення альбому, уявна подорож, конкурси, ігри, школа ввічливості, демонстрація, розповідь, моделювання, інсценізація, вікторина, екскурсія, виставка малюнків, операція-рейд, виставка-ярмарок, перекличка повідомлень, добродійна акція, хвилини з мистецтвом, година спостереження, година милування, спортивні змагання, козацькі забави, театральна вистава, ляльковий театр, ведення літопису класного колективу, веселі старти, естафети, догляд за рослинами і тваринами.

ІІІ. Індивідуальна робота
В індивідуальній роботі з учнями використовую такі основні напрями:
розвиток пізнавальних інтересів;
 формування комунікативних засобів;
 виховання самодисципліни;
 розвиток творчих здібностей;
 корекція поведінки;
 вихід із кризових ситуацій.

ІV. Робота з батьками
Основні напрямки індивідуальної та групової роботи з батьками:
 Індивідуальні бесіди;
 анкетування учнів та батьків;
 вивчення матеріального та соціального статусу сім’ї;
 відвідування сімей удома;
 класні батьківські збори;
 засідання батьківського комітету;
 педагогічний всеобуч.

                                        Соціальний паспорт класу
             Соціальні дані
Кількість
         Прізвище, ім’я учня
Неповні сім’ї 



Багатодітні сім’ї



Діти чорнобильців


Під опікою


Напівсироти


Діти-інваліди


Діти з малозабезпечених сімей


Діти з неблагополучних сімей


Діти  з хронічними захворюваннями


Обдаровані діти









                              Склад учнівського самоврядування
№п/п
         Прізвище, ім’я учнів
                    Доручення
1
Куриліна Єлизавета
відповідальна за санітарний стан класу
2
Пяничук Анна
відповідальна за відпочинок і гру
3
Пяничук Микола
відповідальний за спортивну роботу
4
Слабкіна Сабіна
староста
відповідальна за санітарний стан шкільних речей

1
2
3
4
5
6
Дата


Основні виховні заходи
Індивідуальна робота з учнями
Заходи по охороні здоров’я і фізичного розвитку школярів
Робота з батьками
При-
мітки










                   Бесіди по попередженню дитячого травматизму
                         та збереженню життя і здоров’я дітей

                                                  Вересень
Тиждень збереження життя і здоров’я дітей на тему «Тиждень безпеки дорожнього руху»
1
Бесіда по попередженню дорожньо-транспортного травматизму «Мій шлях до школи і додому».

2
Правила поведінки учнів у школі та на пришкільній території.

3
Бесіда по профілактиці дитячого травматизму в побуті «Як уникнути біди?»

4
«Як поводитися з незнайомими людьми».

                                                   Жовтень
5
Бесіда по профілактиці отруєнь дітей «Запобігання отруєнь грибами, рослинами та їх насінням. Профілактика харчових отруєнь»

6
Поведінка в навколишньому природному середовищі.

7
«Моє здоров’я. Гігієна харчування».

8
Комплексна бесіда перед виходом на канікули.

                                                  Листопад
Тиждень збереження життя і здоров’я дітей на тему «Тиждень знань безпеки життєдіяльності» (протипожежна безпека)
9
«Сірничок малий, а біда велика» (бесіда з профілактики пожежної безпеки).

10
Правила поведінки школярів при виявленні вибухонебезпечних предметів.

11
«Здоров’я – найцінніший скарб». Бесіда про здоровий спосіб життя та особисту гігієну.

12
Бесіда по профілактиці СНІДу, наркоманії «Дорога в безодню».

                                                  Грудень
13
Як не захворіти на грип та застуду.

14
«Шкідливі звички. Як з ними боротися?»

15
«Небезпечна ялинка» (бесіда по попередженню пожежі та дитячого травматизму під час святкування новорічних свят).

16
Комплексна бесіда перед виходом на канікули «Зима, її принади і небезпеки».

                                                  Січень
17
Правила безпечного поводження на льоду «Будьте обережні, діти, на льоду».

18
«Доглядай за своїм тілом! Правила особистої гігієни»

19
Здоровий спосіб життя, родинні та сімейні звички, що забезпечують його.

                                                  Лютий
20
«Безпека життєдіяльності в зимових умовах».

21
«Як уникати конфліктів».

22
«Вогонь – друг, вогонь – ворог. Причини виникнення пожеж, їх наслідки».

23
«Як обійтися без травм у школі» (бесіда по профілактиці травмування у школі).

                                                   Березень
24
Умови безпечного переходу вулиці. Перехід дороги на перехрестях. Перехід дороги з обмеженою видимістю.

25
Безпечні розваги вдома. Небезпечні речовини.

26
Бесіда по профілактиці травматизму в побуті «Безпека електричних мереж».

27
Комплексна бесіда перед виходом на канікули.

                                                     Квітень
28
Шляхи поширення радіації та способи захисту від неї.

29
Пожежа в будинку та в інших приміщеннях.

30
Що повинні знати школярі про ВІЛ/СНІД.

31
Я пасажир. Правила користування громадським транспортом.

                                                      Травень
32
Надання першої долікарської допомоги.

33
«Правила поведінки дітей на воді».

34
Пожежа в лісі, в степу.

35
Небезпеки під час літнього відпочинку. Правила поведінки в надзвичайних ситуаціях.

36
Комплексна бесіда перед виходом на канікули.

Немає коментарів:

Дописати коментар